vrijdag 27 juni 2014

Het toplattenvat van de bijen van tante en hoe het gemaakt is

De nieuwe huisdieren, de Maya's en hun verwanten zijn ondergebracht in een toplattenvat.
Het idee hebben we van internet gehaald maar er toch onze eigen draai aan gegeven.
Het is in Nederland nog niet zo heel gebruikelijk, een toplattenkast als bijenwoning, dus je kan je wel voorstellen dat een toplattenvat helemaal een vreemdeling is.
Met handige (Engelstalige) voorbeelden via Pinterest van internet hebben wij een poging gedaan om een prachtig huis voor de Maya's te maken.

dit is het voorbeeld van Pinterest







Dit is het toplattenvat van ons



De artisjok heeft plaats moeten maken voor deze blauwbuik maar je ziet de bijtjes al op de landingsplaats in overleg over de plaats waar ze  voedsel gaan halen.

Het Nederlandstalige voorbeeld om het blauwbuik-toplattenvat zelf in elkaar te zetten is nog niet af maar er wordt aan gewerkt.


3 opmerkingen:

  1. Ehh, het is nog niet gelukt om er een Nederlandse gebruiksaanwijzing voor te maken. Ik ben hier niet erg goed in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog steeds geen idee hoe bloggen en zo werkt, ik kan zelfs niets met wat ik al eerder op internet heb gezet. Als er iemand in de de omgeving van Andijk mij wil helpen zou ik heel blij zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. inmiddels heb ik hulp gekregen maar ik zit op een ander internetadres https://etenbijtantemarie.wordpress.com/
    daar heb ik vnl berichten over eten

    BeantwoordenVerwijderen